APA YANG KAU MILIKI SEKARANG TAK AKAN PERNAH KEKAL. SEMUA TU PINJAMAN DARIPADA ALLAH, SEMENTARA. WALAU SEMENTARA, IA MAMPU BUAT KAU RASA APA TU BAHAGIA. DERITA TU AKAN ADA, CUMA TAK AKAN LAMA. SEBAB TU ALLAH JADIKAN KAU MANUSIA, UNTUK KAU MENEROKA APA YANG DIA CIPTA

Monday, November 4, 2013

bola

ASSALAMUALAIKUM

ada sesiapa yang dah lupakan blog aku ? mahu pun dah delete bookmark blog aku kat bookmark button dia ? sungguh sedih kalau korang buat macam tu , baik jangan mengaku sebelum aku hiris tangan korang lepastu letak cuka . aku rasa nak dekat masuk 3 minggu dah aku tak update blog . kalau 3 minggu ni anak kucing yang baru lahir pun aku rasa dah boleh berlari pas baton dah . ada gak yang tanya tanya "aizat bila nak update blog lagi" , "aizat takda cerita baru ke dalam blog lagi" , tapi semua aku jawab dengan nanti , nanti and nanti . aku punya nanti tu sampai sekarang baru nak update . bila dah lama tak update lepastu ada mood nak update , memang idea melimpah limpah tau rasa macam meluncur kat salji tanpa henti . sambil mendepakan tangan kedepan ala ala Titanic gituw . ok over takda kena mengena . 

dalam sebulan dua ni aku macam bebusy sikit sebab banyak kerja nak kena buat . tiap hari nak kena attend class . lambat masuk kena berdiri atas meja . tak nak aku berdiri atas meja , dah tinggi kang kena berdiri atas meja tak ke kepala tembus kat ceiling tu . lepastu dengan assignment aku yang berlambak sampai tangan yang dua ni pun tak cukup . kalau boleh beli tangan spare kat kedai memang aku orang yang paling banyak beli kat kedai . sebab kalau masuk class je lecturer bagi assignment macam bagi gula gula kat bebudak masa birthday party . happy betul dia bagi dengan muka sinis kekonon macam "ambik ko buat bebanyak biar ko tak boleh update blog lagi aizat" . dengan kebusy-an tersebutlah punca aku lama betul tak berpom pang dalam ni . takda siapa kisah pun kan sebenarnya tapi macam bosan gak sebab aku kalau takda kerja aku akan usha blog sendiri baca cerita sendiri . nak kata lifeless tu tak gak sebab blog aku memang best kan . no wonder lah kan omg pukul aku sekarang haha .

bila bercakap pasal bola kan , semua akan terbayang Pahang lawan Kelantan malam tadi kan . wah gembira betul aku bila apa yang aku sokong menang . selama ni kalau aku sokong mana mana orang yang aku target dia menang mesti sebaliknya yang akan menang . sedih betul hidup aku , rasa macam nak tanam kepala sendiri dalam tanah je . tapi malam tadi bila aku target Pahang menang and memang betul Pahang yang menang 1-0 dengan Kelantan , aku rasa macam nak bawak bawak lari bendera Melaka satu kawasan rumah aku ni . tetibe sangat kan nak bawak bendera Melaka . bila cakap pasal bola gak korang mesti ada kawan kawan yang berlainan pendapat kan . macam ko sokong Pahang dia sokong Kelantan . lepastu memasing pom pang pom pang pertahankan pasukan masing masing . nak nak kawan kau pulak jenis tak nak kalah memang boleh jadi bergaduh benda tu .

kebetulan masa perlawanan malam tadi tu ramai betul cousin cousin aku balik sebab kat rumah aku ada baca doa selamat sikit sebab adik aku nak SPM kan so ala ala macam goodluck sikit lah kat dia . memang riuh aku cakap kat ko . kalau masuk je dalam rumah aku , ko pun tak tahu nak jalan kat mana sebab semua dah tercongok depan tibi siap goreng popiah apa semua . yang aku tengok daripada jauh je sebab mata hadap laptop . ada assigment nak kena submit lepas cuti Deepavali ni . lifeless betul aku rasa . dengan adik sedara aku yang kacau kacau aku buat kerja sebab nak main game cukup buat aku rasa nak ketuk kepala dia dengan pasu . tension betul aku . masa mula mula start bola je pak cik pak cik aku semua dah fefeeling macam ,

"okay okay haaa tu okay wah goalllllll ! ohhhh apa ah main tak terror tu pun tak boleh nak goal ! "

lebih kurang macam tulah ayat dia . kalau nak aku copy paste ayat sebenar tak sopan sungguh kau baca nanti . setiap 5 minit pulak tu yang cakap macam tu . yang sokong Kelantan kutuk Pahang , yang sokong Pahang kutuk Kelantan . sampai bila nak habis pun aku tak tahu . yang aku goyang kaki tengok je diorang bising bising ketuk ketuk lantai kat situ . yang paling over Mak Cik Mak Cik aku tengok bola . diorang kalau tengok bola scary okay . kalau boleh masa nak gol pastu tak jadi tu , dia pukul husband / anak dia macam dorang tu perabot je . 

"alahhhhhh kenapa tak gol !" *lalu tepuk peha anak dia / husband dia .

dahsyat betul kan . yang cousin cousin perempuan aku tengok boleh pulak fangirling ramai ramai sambil pegang tangan cousin perempuan yang lain . 

"omg omg Abe Kelate , omg omg Abang Pahang"

lepastu jejerit . tak paham aku weh . aku pun tengok gak bola tapi takdelah sampai nak macam tu . kaku je tengok bola macam orang baca buku sebab aku kalau tengok fokus sikit acewah . yang paling aku tak boleh nak faham sangat sangat bila ada orang yang sanggup bergaduh sebab sokong berlainan pasukan . konon macam kawan dia sokong Pahang lepastu dia sokong Kelantan . sanggup dia bergaduh sebab tak sama pendapat . yang kalah sakit hati dengan yang menang and yang menang perli perli yang kalah . jangan ko bagi diorang melintas depan aku . kalau aku dapat orang macam tu memang aku ikat lepastu aku lagakan dia kat tiang . 

memang boleh dikatakan club club bola kat Malaysia ni dah semakin matang . maksud aku bukan peminat dia yang matang . pemain pemain dia yang macam makin hebat . dulu mana ada sangat orang sokong club club bola kat Malaysia ni . even pasukan Malaysia pun orang tengok sebelah mata je buat tak nampak macam kain kain batik yang jual tepi pasar malam kan . lama lama diorang pandang sebab dah makin hebat . pernah aku tanya kawan perempuan aku yang minat pasukan Malaysia . sebab dia beli jersey apa semua macam over tau . macam dia yang nak main bola . 

"kau minat pasukan Malaysia sebab apa ?"

"sebab pemain dia semua handsome OMG melting tau"

aku rasa nak pukul je dia lepastu masuk dalam mesin basuh putarkan selama 45 minit . tapi takpe , at least macam ada orang terus sokong Malaysia kan . mana tahu one day Malaysia masuk FIFA World Cup memang aku antara salah sorang yang ada kat airport sebab nak pergi flight memana nak tengok Malaysia main kat FIFA World Cup . untuk perlawanan malam tadi , mana yang sokong Pahang tu boleh jadi geng aku . tahniah tahniah , and yang sokong Kelantan tu pun boleh jadi geng aku gak . kita kan 1 Malaysia *angkat tangan tunjuk 1* . jangan sesedih jangan marah marah ok . meh meh kita peluk reramai . asingkan lelaki perempuan . anomnomnom kan bagus tak gaduh gaduh macam ni kan . adatlah tu permainan ada yang kalah ada yang menang . tak best gak kan asyik muka sama je menang . takpe , next season ada lagi . 

sebelum aku nokhtahkan entry aku kali ni , Salam Awal Muharam buat semua . semoga buku baru ni kita dapat kumpul lebih banyak amalam daripada buku sebelumnya . In Shaa Allah Amin Ya Rabbal Alamin .



ok , untuk selingan , doakan kawan kawan kita yang ada kat Egypt.
semoga diorang dalam keadaan yang selamat . amin .


NOTE : esok dah nak balik kampus lagi , goodbye blog jumpa lagi cuti akan datang . amboi


TWITTER : @AIZATABD
INSTAGRAM : SKULLSULIVAN
FACEBOOK : EIJAT ABDULLAH