APA YANG KAU MILIKI SEKARANG TAK AKAN PERNAH KEKAL. SEMUA TU PINJAMAN DARIPADA ALLAH, SEMENTARA. WALAU SEMENTARA, IA MAMPU BUAT KAU RASA APA TU BAHAGIA. DERITA TU AKAN ADA, CUMA TAK AKAN LAMA. SEBAB TU ALLAH JADIKAN KAU MANUSIA, UNTUK KAU MENEROKA APA YANG DIA CIPTA

Monday, July 30, 2012

single ?

ASSALAMUALAIKUM

*hambik kain buruk bersama ajax fabuloso then lap lap blog yang dah berhabuk , then baca Yaasin bagi Ju-On keluar daripada blog ni* fulamak cerita aku over je kan mengalahkan dah lama aku tak hadap menatang ni . but actually lama juga . kau hengat senang nak dapat idea nak update blog . kalau senang aku cakap sampai korang naik muntah dah baca luahan sanubari aku kat blog ni macam korang baca buku sejarah form 4 , ewah . so macam mana rindu aku ? aummm teruja aku dengar ! *dengan tak semena mena aku kena rejam guna tong gas beberapa biji* melihatkan tajuk entry kali ni , single ? cambest je kan bunyi dia cam gatal miang je kan . memang best kot...... sesaja je kan sambil baring baring golek atas katil macam kambing bakar dapat lak idea aku nak buat entry camni . tapi aku tak hadkan yang single je boleh baca ke , 18 tahun ke atas ke kan , tapi yang couple pun boleh baca gak , then bila dah baca mesti korang teruja nak single kan , better kau single je weh *turn on lagu patah seribu* kau hengat ni kelakar ke Aizat ?!




SEBAB SINGLE ?
*sambil kunyah gummy bear beli kat Tesco hanya RM3.49* kalau nak cakap sebab single ni senang je and macam macam sebab kau boleh listkan and kalau masuk buku telefon tebal warna kuning tu pun masih lagi tak cukup , antara sebab utama , kau kena tinggal dengan si dia automatic kau dah jadi single takpun janda . tapi sebelum kau kena tinggal tu mesti ada sebab dia sendiri kan . contohnya tetibe kau tumbuk muka awek/pakwe kau tu secara tiba tiba , kau kentut merata rata depan muka dia ke , kalau aku pun memang dah tinggalkan kau terkontang kanting sesukahati je nak tumbuk aku tanpa sebab . but then ada jugak yang single tanpa rela kan , ewah *capai pampers mamy poko nak lap airmata* macam tetibe pakwe dia sakit ke and ada masa sebulan je lagi nak hidup , tragis je cerita , nak pindah luar negara ke , nampak tak drama dia macam Ombak Rindu ? filem sangat kan , so kau takyah percaya , kau cakap je camni "nak tinggalkan aku blah jelah , tak payah nak bohong" , settle and simple . macam aku cakap kat atas tadi jugak , kalau kau nak cakap sebab single ni memang banyak . ada orang kata single is awesome , tapi bila dah single menangis macam nak gila mati . padahal dia tinggalkan kau sebab orang lain , baik kau tak yah nangis . yang perlu kau buat panggil dia then bila dia dah datang , kau hempuk dia guna meja pejabat pos then kau blah , dia bisu ke pekak ke tu belakang cerita . yang penting apa ? hati kau puas dapat belasah dia sampai senget sebelah kepala dia . kau ada ?

KEBAIKAN SINGLE ?
bila single yes boleh elakkan daripada maksiat . tapi mata kau tu kena jugak jaga , bukan kau single then kutuk kutuk orang yang couple , dah jadi satu dosa untuk kau , lepastu kau cuci mata tengok minah salleh pakai bikini merah tepi pantai sambil kau snap snap gambar dia . dah jadi dosa lagi . tapi bila single ni wa cakap sama lu agak best lah jugak , sebab boleh kawan dengan semua orang even dengan Norlia Ghani kau nak gurau gurau manja pun takda siapa marah . takdelah kena had sana sini , bila nak berkawan jealous sana sini . oh pleaseeee *gaya minah gedik Bukit Bintang* rimas jugak kenkadang bila dah selalu macam tu kan . asal gaduh je sebab cemburu , asal gaduh je sebab tak bagi kawan dengan orang tu . aku yang dengar ni pun rimas weh , macam mintak terajang kasut lapan inci Mariah Carey je kau tahu . bila single ni gak kau tak perlu nak fikir macam macam , kau fikir tentang diri kau je , nak makan ke , nak mandi ke pun takda orang bebel melainkan mak kau sendiri . ni kalau couple mak kau lagi bebel , dengan dia lagi bebel . tak memasal nanti kau dah boleh tempah tiket masuk wad kecemasan untuk wanita bersalin sebab tak tahan kena leter . and bila single ni jugak takdelah kau akan dapat masuk wayang sesama buat wayang kau sendiri . cam dah biasa dengar je ayat muntah berdarah ni kan ? macam sekarang lah , korang tengok cerita HACKS yang korang dok nangis tengok tu kan , tapi bila single kau gi tengok sensorang je takyah nak fikir nak pujuk dia bila nangis tengok cerita tu . and aku pelik , sekarang ni semua nak main singkat singkat kan , coming soon cerita SAM pulak , bagikan je . lepasni kalau aku nak makan aku cakap camni TBAMNABBAMNK , kau paham ? bila kau buat tak memasal kena terajang dengan orang yang kau cakap tu *Tolong Belikan Aku Makanan Nanti Aku Bayar Balik , Aku Malas Nak Keluar*

KEBURUKAN SINGLE ?
bila cakap pasal keburukan single ni , entah aku sendiri pun tak tahu gak ada ke keburukan single ? tapi sebabkan kepala aku ni suka merepek golek golek tak tentu pasal kan so aku buat jugak pasal keburukan dia . macam kalau kau couple sweet sweet aummm tu kan sometimes ada juga orang akan ingatkan kau untuk buat sesuatu . macam suruh kau solat , kejut kau bangun solat semua kan , macam aku pernah tweet dulu :

BILA COUPLE : SAYANG ESOK I KEJUT YOU BANGUN SAHUR TAU , NANTI TERUS SOLAT SUBUH
BILA SINGLE : KRINGGGGGGGGGGGGGGG *bunyi jam loceng tu pun kalau kau sedar*

even kau angkat call dia pun tengah mamai , dia akan terus call kau sampai kau bangun . tapi bila jam loceng kau tutup je terus kau terlajak tidur sampai berbuka . ni koma ke tidur kan . and then kau jugak akan punctual sometimes . sometimes jelah kan , but at least ada daripada tak ada kan . tapi kadang kadang dengan couple pun boleh buat kau leka jugak dalam hidup kau sebab kau akan habiskan masa dengan dia . tapi masing masing dah besar kan , so kena pandai beza semua tu . even Azwan Ali yang dah bercouple tu pun single balik selepas baca blog aku , eh ?


tapi bila fikir balik pasal benda ni semua , even single ke couple ke tu semua ada kebaikan and keburukan masing masing even korang nak assume macam macam kan *capai mop sebab nak mop laptop yang berhabuk* kalau kau percaya kat jodoh kau sendiri , even kau tak confess kat dia , one day kalau jodoh kau dengan dia , kau akan bersama jugak dengan dia , yang pastinya cuma lambat atau cepat je . hanya Allah je tahu apa yang Dia rancangkan untuk kau . bukan kau berharap lepastu bila dia tak suka kau , kau gi bunuh diri terjun tingkat lapan belas , then mati pecah kepala jadi hantu . apa guna kan ? baik kau teruskan hidup kau je daripada kau terus kecewa sebab dia *letak mop capai penyapu pulak sapu keyboard* so tak perlu kau terlalu fikirkan semua tu . nak kata jealous tengok orang lain yang dah couple tu tak boleh juga , tu jodoh kau jauh kat depan sana tengah tunggu kau tu . diorang yang dah couple tu tak lama lagi tu clash ah tu bila masing masing dah bosan *sambil menyapu tetibe kena baling tembikai nam biji dengan pasangan yang dah couple* so bila kau berjalan kau kena ingat , even kau single , kiri kanan kau akan ada orang yang bersama kau , keluarga dan sahabat !


NOTE : single ke couple ke , yang penting kau masih boleh lagi teruskan hidup , teruskan bernafas kat bumi ni

No comments:

Post a Comment